Szybki skaner do dokumentów, jest jednym spośród tych urządzeń, które bardzo dobrze sprawdzają się nie tylko w warunkach domowych, ale również w pracy. Umożliwia skanowanie dokumentacji w prosty oraz szybki sposób. Jeżeli poszukujemy skanera do celów domowych albo do pracy, musimy określić pewne parametry, które sprawią, iż będziemy zadowoleni.
Typ szybkiego skanera do dokumentów
Po pierwsze, musimy zwracać uwagę na rodzaj szybkiego skanera do dokumentów. Na rynku znajdziemy dwa jego typy – skanery CIS oraz CCD. W drugim modelu korzysta się z lampy, która musi się nagrzać przed zrobieniem skanu. Światło wygenerowane przez lampę zostaje skierowane na poddawany skanowaniu obiekt, które odbijając się od niego z wykorzystaniem luster, przedostaje się do soczewki. Później jest przekazywane do matrycy CCD.

Takie modele wykorzystywane są zwykle w domach i biurach. Z kolei zaś w wypadku skanera CIS, do czynienia mamy z diodami typu LED. Ich światło jest znacznie słabsze, aniżeli w wypadku skanerów CCD, z uwagi na co skan traci na swojej jakości.
Rozdzielczość skanowanych dokumentów
Następną kwestią będzie rozdzielczość skanowanych dokumentów, czyli parametr, który jest odpowiedzialny za jakość. W tej sytuacji im większa będzie rozdzielczość, tym dla nas lepiej. Właściwość ta podawana jest przy pomocy jednostek dpi. W wypadku skanerów do domowego użytku, wystarczające będą urządzenia mające parametry 600×1200 dpi, a jeżeli chodzi o użycie profesjonalne, to znakomitym wyborem są urządzenia mające wyższą rozdzielczość.
Tempo skanowania
Tempo skanowania dokumentów, to także istotna kwestia, niemniej nie pozostaje ona uzależniona wyłącznie od samego urządzenia, ale także od interfejsu i komputera, z jakiego korzystamy. Skany dokumentów w bieli i czerni powinny być wykonane w parę sekund, w wypadku skanów kolorowych potrwa to dłużej.